.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گيلان دومين توليدكننده برنج در كشور

گيلان پس از گندم، توليدكننده دومين محصول استراتژيك و امنيتي كشور يعني برنج است.
مهندس سيدنصير سيدمحمدي رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان با بيان اين مطلب در جلسه شوراي اداري استان در رشت افزود: گيلان درحال حاضر داراي 400هزار هكتار اراضي كشاورزي با 412هزار نفر بهره بردار است و در توليد محصولات كشاورزي رتبه چهارم كشور را در اختيار دارد.
وي با اشاره به وجود 238 هزارهكتار اراضي شاليزاري در استان گفت: در بخش زراعت برنج نيز بالغ بر 290هزار بهره بردار فعاليت دارند.
وي خاطرنشان ساخت: اين استان با توليد 2ميليون و 350هزار تن محصول كشاورزي حداقل در توليد 7محصول از جمله برنج، چاي، بادام زميني و ... رتبه اول كشور را در اختيار دارد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي گيلان در ادامه با اشاره به خسارات ناشي از بارش برف سنگين در اين استان در اواخر سال گذشته نيز گفت: برف گيلان بالغ بر يك هزار و 610ميليارد ريال خسارت به بخش كشاورزي اعم از اراضي زراعي، باغي، دامي، شيلاتي و تأسيسات زيربنايي وارد كرد كه بايد در جبران خسارتهاي وارده تسريع شود. مهندس سيدمحمدي همچنين با اشاره به بحران كم آبي و خشكسالي در گيلان در سال جاري، كاهش ذخيره آب پشت سد سفيدرود و كاهش 97درصدي بارندگي در دشت گيلان، كاهش 50درصدي آب رودخانه هاي استان و نيز خشك شدن آب بندانها را از جمله عوامل ايجاد و بروز خشكسالي در گيلان دانست و افزود: كاهش آب زراعي موجب عدم كاشت بيش از 30هزار هكتار از اراضي شاليزاري استان شد. وي خواستار توجه بيشتر دولت و مسئولان به وضعيت كنوني استان در بحث كم آبي و تسريع در پرداخت خسارت هاي وارده شد./كيهان


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.